הדרכת הורים למתבגרים

גיל ההתבגרות הוא תקופה לא פשוטה עבור המתבגרים, אבל גם עבורכם ההורים, שמתקשים לעיתים קרובות להבין את ילדיכם. באמצעות הדרכת הורים למתבגרים, תוכלו לקבל כלים מקצועיים שיסייעו לכם לתקשר עם ילדיכם, להבין ולהכיל אותם בשלב ההתפתחותי הרגיש שבו הם נמצאים.

הדרכת הורים למתבגרים יכולה לסייע לכם ההורים לבני נוער. היא יכולה לעזור לכם לעזור לילדיכם, לתת לכם כלים להתמודדות ולספק לילדים סביבה תומכת ומחבקת בתקופה כל כך רגישה בחייהם.

חשוב לקיים את ההדרכה עם איש מקצוע מוסמך, מנוסה ומומלץ. כל מדריכי ומדריכות ההורים שתפגשו כאן באתר הם בעלי הכשרה עיונית ומעשית מתאימה ועונים לתנאי הקבלה המחמירים שהגדרנו. חלקם בעלי הכשרה ונסיון טיפולי וחלקם הוכשרו בהדרכה הורית. במידה ולמתבגר שלכם יש קשיים נפשיים, מומלץ לבחור מדריכ/ת הורים בעל/ת הכשרה ונסיון טיפולי.

בוחרים חכם. מומחים עם תו איכות להדרכת הורים למתבגרים

בדיקות רקע מעמיקות

כל המומחים באתר
בעלי השכלה והסמכה
על פי התנאים שהגדרנו

נסיון מוצלח מוכח

לכל המומחים נסיון
מעשי רלוונטי והמלצות
שאימתנו אישית

ראיון אישי

עם כל המומחים
קיימנו ראיון מקיף
והתרשמנו לטובה

בקרה שוטפת של חוות דעת

ענת שלנו לא מפסיקה
לתשאל לקוחות ולוודא.
(גם איתכם היא תדבר)

הדרכת הורים במרכז אתרוג בחדרה

הדרכת הורים ממוקדת פתרונות
במרכז אתרוג בחדרה אנו מאמינים בטיפוח השורשים של משפחה בריאה באמצעות גישה מעשית שנועדה להעצים את ההורים, ומציעה דרך מובנית לפתרון קונפליקטים בהורות לבני נוער.
יורם ראובני
פסיכותרפיסט, מנהל מרכז אתרוג
פסיכותרפיסט מנוסה, מומחה בטיפול ממוקד ויעיל במגוון רחב של קשיים. מאמין בחיבור ושותפות עם המטופל בכל רגע בקשר הטיפולי ובתהליך ההחלמה
יהודית אוליבר
מדריכת הורים למתבגרים, ילדים ופעוטות
מדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך, מומחית בהדרכת הורים למתבגרים, ילדים ופעוטות ובהדרכת הורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז ו/או לקויות למידה.
ורד סנדק
מדריכת הורים מוסמכת
מדריכת הורים מוסמכת. עובדת עם הורים למתבגרים וילדים מגיל 6. טיפוח תקשורת מיטיבה בין הורים לילדים, התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז, ליקויי למידה ובעיות התנהגות. נסיון עשיר בתפקידים בכירים במערכת החינוך, M.A במנהל החינוך
אסנת גרתי
פסיכולוגית קלינית מומחית ומנהלת מרכז גרתי לטיפול רגשי ברעננה
פסיכולוגית קלינית מומחית לילדים ונוער ומנהלת מרכז גרתי לטיפול רגשי בילדים ונוער ברעננה. במרכז גרתי טיפולים רגשיים מגוונים ומטפלים מנוסים ואיכותיים, וכן אבחונים והדרכות הורים
לרשימת כל המומחים להדרכת הורים לחצו כאן >>

בתקופת גיל ההתבגרות הילדים המתוקים והנגישים שלנו הופכים פעמים רבות לבני נוער מרוחקים ורגישים. הורים רבים לא מצליחים למצוא עמם שפה משותפת, מנסים להתקרב אליהם ונתקלים בדחייה. המתבגרים סובלים ממצבי רוח משתנים, מתמודדים עם לחצים וקשיים פיזיים ורגשיים רבים – וההורים מוצאים עצמם פשוט חסרי אונים.

מתי מומלץ לפנות להדרכת הורים למתבגרים?

יהודית אוליבר, מדריכת הורים בעלת נסיון רב בליווי הורים למתבגרים, ממליצה לפנות ליעוץ במצבים האלו:

  • כאשר יש קונפליקטים רבים אשר לא מגיעים לפתרון, כאשר יש התרחקות ואף נתק.
  • כאשר אתם מרגישים שאתם לא יודעים איך להישאר בקשר עם המתבגרים, איך לדבר איתם.
  • כאשר אתם מרגישים שהדרך בה אתם מתנהלים כרגע או עד כה כבר לא עובדת.
  • כאשר יש לכם כעס על המתבגר, על כל מה שקיבל ושעשיתם עבורו כל החיים, מול חוויה של חוסר הערכה מצידו.
  • כאשר אתם חשים ייאוש וחוסר אונים מול ההתנהגות של המתבגר שלכם ורצון כמוס "להרים ידיים".

גיל ההתבגרות, מציינת אוליבר, הוא גיל בו להורים קשה יותר להתקרב אל ילדיהם, והם מרגישים פחות שליטה. עם זאת, יש חשיבות מכרעת ליכולת ההורים להיות בהשפעה ובקשר חיובי עם המתבגרים שלהם שכן, המתבגרים חשופים יותר בגיל זה לסכנות.

דווקא בגיל ההתבגרות, בו אתם מרגישים שהמתבגר שלכם כבר מספיק "גדול", כבר נתתם לו הכל ומכאן זו בחירה שלו כיצד להתנהל. דווקא בשלב הזה, כאשר אתם כבר יותר עייפים מהתפקיד ההורי ורוצים יותר להתרכז בעצמכם ופחות בילדים, דווקא בגיל הזה, אתם נדרשים לנוכחות הורית משמעותית, משפיעה, מייטיבה ואת זה צריך ללמוד לעשות.

חשוב להבין שמדובר בתהליך: לוקח זמן להכניס שפה חדשה למערכת היחסים עם המתבגר, אולם זה בהחלט אפשרי ורצוי. חשוב להבין ולהאמין שעדין אפשר ליצור שינוי משמעותי וחיובי.

אסנת גרתי, פסיכולוגית קלינית לילדים ונוער, מסבירה כי הדרכת הורים יכולה להוות תחליף לטיפול רגשי למתבגר במצבים אקוטיים של קושי של הנער לתפקד וקושי של ההורים להתמודד עם המצב, וכן במצבים בהם הנער לא מוכן לקבל טיפול בעצמו. במצבים כאלו הדרכת הורים היא אופציה יעילה, ממוקדת ובעלת תוצאות טובות לטיפול באתגרים במשפחה ובקשיים עם הילדים.

הדרכת הורים במקביל לטיפול הרגשי למתבגר

גם כאשר הוחלט להתחיל בטיפול רגשי לנערה או לנער, מקובל ללוות את התהליך בהדרכה הורית.

במקרים כאלה, אותו מטפל שנפגש עם המתבגר גם מעביר את הדרכת ההורים – וכך למעשה מתווך בין הצדדים ועוזר להורים להבין טוב יותר את הצד של הילד מתוך היכרות אישית עמו.

מדוע חשוב לשלב הדרכת הורים בתהליך הטיפול הרגשי לילדים? צפו:

מתי מומלץ לפנות להדרכה פרטנית ומתי להדרכה קבוצתית?

יהודית אוליבר:
"הפניה לייעוץ פרטני מומלצת במידה ואתם חווים קשיים קונקרטיים בהתנהלות עם ילדיכם, וכאשר אתם חשים שהגעתם לנקודה בה אתם לא בטוחים כיצד להתנהג.

הדרכה קבוצתית מתאימה במידה ונחוצה לכם החוויה של להיות חלק מקבוצה של הורים אשר מתמודדים עם אתגרים דומים וכאשר אתם מרגישים שיש לכם יכולת להתמודד עם הקשיים, אבל אתם זקוקים להכוונה כללית  לדרכי חינוך יעילות ומקדמות".

מה קורה במסגרת הדרכת הורים פרטנית?

ראשית, חשוב מאוד שתנסחו ביחד עם המטפל את המטרות שאתם שואפים להשיג במסגרת ההדרכה, לדוגמה:

  • חשוב לנו ללמוד לדבר עם הילד מבלי לצעוק,
  • אנחנו רוצים לגרום לו לסמוך עלינו,
  • חשוב לנו לגרום לו להפסיק לשקר לנו,
  • ועוד.

קיימת עדיפות ברורה לכך ששני ההורים ייקחו חלק בכל הדרכת ההורים, אבל במקרים חריגים, אפשר שרק הורה אחד ייקח בכך חלק.

בפגישות ההדרכה תשתפו את המטפל בכל מה שעובר עליכם עם המתבגר בבית, בשינויים המתרחשים בבית, באינטראקציות עם הילד ובמשפחה בכלל – גם ביניכם ההורים, גם בין הילד ובין אחיו, וגם ביניכם ובין הילדים האחרים.

יחד עם המטפל, תעלו דרכים שונות להתמודדות עם מצבים וסיטואציות שונות, ותקבלו מהמטפל כלים להתמודדות והכוונה. המטפל יהווה אוזן קשבת למצבים שמתסכלים אתכם בבית, והוא עשוי להנחות אתכם מתי עליכם לגלות יותר סלחנות וגמישות ומתי עליכם להציב גבולות, לסייע לכם לחזק את הסמכות ההורית במידת הצורך. במסגרת ייעוץ להורים למתבגרים, תלמדו להבין טוב יותר את הקשיים הרגשיים עמם מתמודד ילדכם ותוכלו למצוא מקום שיכיל את הקשיים הרגשיים שלכם כהורים.

שימו לב: מתי חשוב לפנות להדרכת הורים?

אם אתם מתמודדים עם אחד המצבים הבאים, חשוב שתפנו להדרכה וייעוץ ותבחנו אפשרות טיפול בנער במקביל להדרכה ההורית:

  • מצב של הפרעות אכילה.
  • בעיות התנהגות.
  • התמכרות למסכים או לכל דבר אחר.
  • אם הילד סובל מחרדה או דיכאון.
  • כשאתם שמים לב שהילד סובל מבעיות דימוי גוף או דימוי עצמי נמוך.
  • במצב שאתם חשים שהילד מתקשה לגבש את זהותו המינית.
  • אם יש לו/לה קושי בהתמודדות עם שינויים גופניים.
  • כשחל שינוי קיצוני לרעה בהישגים בלימודים.
  • אם הילד נוטה פתאום להתבודד ולהסתגר באופן חריג
  • אם הילד סובל מקשיים חברתיים, נפשיים, רגשיים, אם נראה כי הוא סובל ממצוקה כלשהי ואתם לא יודעים על מה לשים את האצבע.

ככל שתקדימו להתייעץ ולטפל, כך תוכלו למנוע מצבי קיצון ולשפר את מצב הנער ומצב המשפחה כולה.

בעזרת הדרכת הורים, תוכלו להחזיר את השפיות אל הבית, את הקשר החם עם הילד ואת האווירה הנעימה והמשפחתית. החיים עם מתבגרים בבית לא חייבים להיות קשים - כל קושי ניתן לפתור עם טיפול נכון ובזמן

מדריכות הורים ופסיכולוגים מומלצים להורים למתבגרים

אם אתם מרגישים שאתם זקוקים להדרכת הורים למתבגרים ולא יודעים מאיפה להתחיל, אם הילד לא משתף פעולה או כן רוצה עזרה ואתם לא יודעים לאן לפנות – אצלנו באתר תוכלו לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית עם מומחה לבחירתכם. פגישת הייעוץ מתקיימת ללא נוכחות הילד, אונליין או בקליניקה לשיקולכם.

המומחים המופיעים באתר הם פסיכולוגים, מדריכות הורים או פסיכותרפיסטים שעברו הכשרה מקצועית והסמכה מתאימה. כל המומחים באתר הם בעלי ניסיון מעשי וחוות דעת חיוביות. ניתן לפנות לכל מומחה ולקבוע פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות להמשך.

במסגרת פגישת הייעוץ הראשוני תוכלו לתאר את הקושי שאתם מתמודדים עמו, את הקושי של המתבגר שלכם. תוכלו להעלות את כל השאלות שלכם, לדבר על המצוקה שלכם ושל הילד. בסיום הפגישה  תקבלו אבחון ראשוני, מספר כלים ראשונים להתמודדות והמלצה על המשך טיפול ואפשרויות הדרכת הורים שיתאימו לכם ולמקרה שלכם.

לרשימת כל המומחים להדרכת הורים למתבגרים >>

עודכן בתאריך: 20 בפברואר 2024

דילוג לתוכן