הדרכת הורים לגיל הרך

מרגישים שהגעתם לנקודה שבה אתם כבר לא יודעים איך להתמודד כהורים? ההרגשה שלכם טבעית, מובנת ומשותפת להורים רבים. אחרי הכל, לא לימדו אותנו להיות הורים. לשם כך נועדה הדרכת הורים. וככל שנקדים ונתייעץ, כך נקל על עצמנו ועל ילדינו כשיתבגרו.

הדרכת הורים היא תהליך ייעוץ שבו ההורים משתפים את איש המקצוע בקשיי התנהלות מול הילד ומקבלים כלים להתנהלות טובה יותר מולו.

מעבר למתן כלים קונקרטיים, ההדרכה תסייע לכם להגביר את האמונה ביכולתכם להתמודד עם מצבים מורכבים עם ילדיכם, לשקם את הסמכות ההורית שלכם, להפחית את הלחץ והמתח הנפשי, ודרך כך לקדם יחסים טובים במשפחה ואווירה נעימה יותר בבית.

מדריכות הורים מוסמכות מומלצות לגיל הרך

קיימת חשיבות גבוהה לקבל הדרכה וייעוץ הורי רק ממדריכת הורים עם הכשרה ונסיון מתאימים.

למרבה הצער לא קיימת בארץ רגולציה בנושא הדרכות הורים. לרבים מקורסי ההסמכה אין כל פיקוח, תנאי קבלה וסינון.

מדריכי ומדריכות ההורים שתפגשו כאן באתר Experts, עברו את דרישות הקבלה המחמירות שלנו להדרכת הורים: כולם בעלי תואר אקדמי רלוונטי, נסיון מעשי והמלצות. אנו מבצעים בדיקות מדוקדקות של התעודות ומקיימים ראיון אישי לכל מדריכ/ת הורים שרוצה להצטרף לאתר.

בנוסף, אנו מקיימים בקרת איכות שוטפת על מנת לוודא את שביעות רצון הנועצים.

בוחרים הדרכת הורים לגיל הרך - רק עם תו איכות

בדיקות רקע מעמיקות

כל המומחים באתר
בעלי השכלה והסמכה
על פי התנאים שהגדרנו

נסיון מוצלח מוכח

לכל המומחים נסיון
מעשי רלוונטי והמלצות
שאימתנו אישית

ראיון אישי

עם כל המומחים
קיימנו ראיון מקיף
והתרשמנו לטובה

בקרה שוטפת של חוות דעת

ענת שלנו לא מפסיקה
לתשאל לקוחות ולוודא.
(גם איתכם היא תדבר)

הדרכת הורים לגיל הרך במרכז אתרוג בחדרה

הדרכת הורים ממוקדת פתרונות
במרכז אתרוג בחדרה אנו מאמינים בטיפוח השורשים של משפחה בריאה באמצעות גישה מעשית, שנועדה להעצים את ההורים ומציעה דרך מובנית המותאמת להורים לילדים בגיל הרך

הדרכת הורים במרכז גרתי ברעננה

כלים יישומיים להורים
מרכז גרתי ברעננה מציע הכוונה בצמתים שונים של ההורות ושל התפתחותם של הילדים. הדרכת ההורים מלווה לעיתים בטיפול רגשי בילד, או באה בפני עצמה
יהודית אוליבר
מדריכת הורים למתבגרים, ילדים ופעוטות
מדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך, מומחית בהדרכת הורים למתבגרים, ילדים ופעוטות ובהדרכת הורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז ו/או לקויות למידה.
מיכל וימר
אבחון ציורי ילדים, הדרכת הורים וטיפול דינאמי
הדרכת הורים בשילוב פענוח ציורי ילדים, תרפיה באמנות לילדים ובני נוער בגישה דינמית, טיפול למבוגרים בגישה פסיכואנליטית קלאסית כולל פענוח חלומות.

הורים לילדים בגיל הרך: מתי מומלץ לפנות להדרכת הורים?

  • כאשר אתם חווים קשיים בהתנהלות שלכם אל מול ילדיכם והגעתם לנקודה שבה אתם חסרי אונים, מתוחים, מתוסכלים וכל מה שאתם מנסים לעשות לא מביא לשינוי בהתנהגות הילד.
  • במצב בו הקונפליקטים בין ההורים לילדיהם זולגים גם לזוגיות ולמריבות בין בני הזוג. מתחים וסכסוכים חוזרים בין בני הזוג משפיעים על הילד ועלולים להגביר אצלו את אותה התנהגות שלילית אשר רוצים להכחיד. כך נוצר מעגל שלילי וקשה לשבירה המזין את האווירה השלילית והלא נעימה בבית.

אמא וילדה משחקות

קשיים נפוצים שעולים בהדרכות הורים לתינוקות וילדים בגיל הרך:

  • קשיי פרידה וחרדת נטישה
  • התקפי זעם ובכי
  • "גיל שנתיים הנורא"
  • קשיי גמילה מחיתולים והרטבות לילה
  • קשיים ודילמות הקשורים לגמילה מהנקה
  • קשיי אכילה (אכילה מופרזת/מופחתת/בררנית)
  • קשיי שינה – שנת לילה קטועה, קשיים בהשכבה, השכמה מוקדמת
  • רגרסיות: נסיגה לשלב התפתחותי מוקדם יותר (למשל הילד חוזר לזחול לאחר שכבר התחיל ללכת)
  • קושי בהצבת גבולות

לרוב, מאחורי כל אחד ממצבים אלו עומד קושי רגשי משמעותי שיש לתת עליו את הדעת ולטפל בו דרך הדרכת הורים.

מומחים להדרכת הורים לילדים בגיל הרך באתר Experts

אם הגעתם למבוי סתום ואתם חשים מתוסכלים, חסרי אונים ומותשים בכל בנוגע להתנהלות שלכם מול ילדיכם, אנו מציעים לכם לפנות אלינו להדרכת הורים שתסייע לכם להפחית את הרגשות השליליים ולהחזיר את השלווה והנינוחות לבית.

מדריכי ומדריכות ההורים שלנו נבחרו לאחר סינון קפדני ובהתאם לבקרת איכות שוטפת על פי אמות מידה מקצועיות בלתי מתפשרות, כל שתוכלו להיות שקטים בכל בחירה שתעשו. בין אנשי המקצוע, תפגשו גם מומחים בעלי הכשרה ונסיון טיפולי עם ילדים (פסיכולוגים ועו"ס), אליהם מומלץ לפנות אם אתם חשים שקיימת בעיה רגשית או נפשית אצל הילד.

לרשימת כל מדריכות ההורים המומלצות לגיל הרך >>

 

רוצים לדעת עוד על הדרכת הורים לילדים בגיל הרך? קראו כאן:

  • הגיל "הרך" הוא הגיל שבין 0-5 שנים. זהו גיל בו הילד עושה את צעדיו הראשונים בעולם. הוא מאופיין ב"תקופות קריטיות" שבהן הילד רוכש בהדרגה מיומנויות התפתחותיות בסיסיות העוזרות לו להתאקלם למציאות: רכישת שפה, פיתוח של מיומנויות מוטוריות, גמילה מחיתולים, גמילה מהנקה, מעבר לאוכל מוצק ועוד.

    בד בבד עם ההיבט הפיזי, במהלך תקופה זו הילד נדרש לפתח פונקציות נפשיות שמסייעות לו לעבור מתלות מוחלטת בהורה לתפקוד עצמאי יותר. למשל, הוא נדרש להתמודד עם פרידה מההורה (שמתעוררת ביתר שאת עם הכניסה למסגרות חוץ ביתיות), לפתח את יכולת הוויסות הרגשי שלו, להתמודד עם תסכול ועוד.

  • הסביבה הראשונית של כל ילד בראשית חייו היא התא המשפחתי שלו, ובעיקר ההורים שלו.

    דרך המפגש עם סביבה ראשונית זו הילד יפתח תפיסות ואמונות יסוד על העולם. הרבה מהתופעות ההתנהגותיות של ילדים נובעות ממסקנות לא מודעות שהם מסיקים מתוך ההתנהלות של הסביבה המשפחתית הראשונית שלהם ומהדפוסים הנלמדים בתוכה.

    כאשר הורה מקבל הדרכה וייעוץ כיצד להתנהל מול הילד שלו, יהיו לו הכלים לפעול מול הילד בצורה שתקדם ותטיב עם הילד. ילדים בגיל הרך הם כמו ספוג, השינוי בהתנהגות הילד יכול להיות מושג בעיקר דרך שינויים התנהגותיים של ההורים עצמם.

  • יהודית אוליבר, מדריכת הורים, מסבירה:

    המפגש הראשון בהדרכת הורים יוקדש לרוב ל"סיפור המשפחתי" הייחודי של המשפחה בכדי למקד את הקושי אשר הביא את ההורים לפנות להדרכה.

    במהלך ההדרכה יבקש המדריך מההורים לספר לעומק על הקשיים והסיטואציות המורכבות שהם חווים מול ילדיהם. המדריך ירצה לשמוע איך ההורה מגיב לילד שלו, איך הוא חווה אותו, איך הוא מפרש התנהגויות מסוימות של הילד ואילו מחשבות ורגשות עולות אצלו בתגובה להתנהגויות האלו.

    כל הנושאים הללו מהווים חומר משמעותי לעבודת עומק שעוזרת בסופו של דבר לחשוף את התהליכים המשפחתיים (המודעים והלא מודעים) דרך נקודת מבטו של הילד, נקודת מבטו של ההורה, היחסים של ההורה עם הילד וההשפעה ההדדית של התנהגות ההורה על התנהגות הילד ולהפך.

    תהליך ההדרכה בעצם מאפשר להורה לפתח זווית התבוננות חדשה ושונה על הקשר שלו עם הילד ונותן לו כלים מעשיים להתמודדות יעילה ומקדמת יותר עם הקשיים. מעבר לכך, מרחב ההדרכה מאפשר להורים מקום לבטא ולפרוק קשיים, תסכולים ואכזבות.

    עצם הפורקן של רגשות קשים אלו מאפשר להורים להיות יותר פנויים רגשית לילדיהם- ולכך בלבד יש אפקט טיפולי עצום.

  • לפני הכול חשוב לציין שאין "כללים" ברורים לגבי מתי פונים רק להדרכה, רק לטיפול או מתי משלבים ביניהם. הדבר תלוי בגורמים רבים וביניהם – גיל הילד, גישת המטפל, מאפייני הקושי של הילד, מידת המצוקה של ההורים, מידת הזמינות שלהם ועוד.

    תמיד מומלץ להתייעץ עם מדריכת הורים או מטפל רגשי לילדים ולקבל יחד עימם החלטה שלוקחת בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים.

    ואחרי שאמרנו את זה, נגיד שבמקרים בהם יש להורה תחושה שהוא אינו מצליח לספק לילד את צרכיו כראוי וכתוצאה מכך יש קשיים משמעותיים ביחסים ביניהם, הדרכת הורים בלבד או טיפול דיאדי המשלב הדרכת הורים עשויים להיות יעילים.

    לטיפול הדיאדי אפקט טיפולי חזק מעצם כך שההורה יכול "להרוויח" מאוד מצפייה ולמידה של אופנויות שונות של התייחסות לילד כאשר המטפל נוכח ומלווה את ההורה "בזמן אמת". יחד עם זאת, טיפול דיאדי דורש המון נוכחות ולא לכל ההורים יש זמינות לכך.

    במצבים בהם אנו חושבים שילד גדול יותר (גן חובה ואילך) יצליח להיפתח רגשית יותר דווקא כשההורה לא בחדר, ו/או כאשר רוצים לעבוד על יצירת הקשר שלו עם עוד אנשים מחוץ למשפחה ועל הנפרדות שלו מההורים, כדאי לחשוב על שילוב של הדרכת הורים עם טיפול רגשי נפרד לילד.

    מצבים מובהקים יותר המצריכים בעיקר טיפול רגשי לילד הם מצבים בהם אנו חושדים שאירוע חיצוני (מלחמה, קורונה, אובדן, מחלה של אדם קרוב וכו') הוא זה המשפיע לשלילה על מצבו הרגשי של הילד, ולא הקשר שלו עם ההורה.

עודכן בתאריך: 28 בפברואר 2024

דילוג לתוכן