טיפול זוגי – המלצות

החלטתם לפנות לטיפול זוגי? סביר להניח שזו הפעם הראשונה שאתם עושים זאת ואין לכם מושג איך זה יהיה ואיך הכי כדאי לגשת לזה. ריכזנו עבורכם טיפים שיסייעו לכם למצוא מטפל זוגי טוב, להבין מה עובד ומה לא וגם: טיפים שיסייעו לכם לגרום לכך שהטיפול הזוגי יצליח

לפני הטיפול: הכירו בכך שהבעיה קיימת

כדי שהטיפול יצליח, צריך תחילה להכיר בכך שיש בעיה. בדקו כיצד כל אחד מכם מגדיר את הבעיה בזוגיות שלכם.

במקרים רבים אחד מבני הזוג מתכחש לכך שיש איזשהו עניין המפריע לזוגיות ולרוב אותו בן הזוג מתייחס לטיפול הזוגי כאל טיפול פסיכולוגי אישי. במקרים אחרים, אחד מבני הזוג יכול לחשוב כי אם משהו מטריד את בן זוגו אז זו הבעיה שלו. חשוב להבין כי זוהי תפיסה שגויה.

אם לבן הזוג יש בעיה הקשורה לזוגיות אז זוהי באותה המידה בעיה של בן הזוג השני, משום שזוהי בעיה של מערכת היחסים ביניכם.

איך לשכנע את בן הזוג להצטרף לטיפול זוגי?

  • אם בן הזוג מסרב להצטרף לטיפול זוגי (כן, לרוב זה בן הזוג שמסרב. גברים רבים נרתעים מלפנות לטיפול ורואים בעצם הפנייה סימן לחולשה ופגיעה באגו שלהם), נסו להימנע מוויכוחים ומריבות בנושא.
  • אתם יכולים להציע לו להגיע רק לפגישת ניסיון, או להצטרף לטיפול כ"מסייע" לבת הזוג.
  • גם אם יסכים להגיע לפגישות אבל יסרב לשתף פעולה, ראו בזה כדבר טוב, כי סביר להניח שמשהו יצליח לחלחל ולהשפיע עליו בעתיד.
  • ואם בכל זאת לא הצלחתם לגרום לבן זוגכם להצטרף לטיפול הזוגי, לכו לבדכם. ייתכן שתקבלו הדרכה והכוונה שתוכלו ליישם אחר כך בבית.

המלצות לבחירת מטפל זוגי

למרות ריבוי המטפלים הזוגיים הקיימים כיום, אין עדיין הגדרה ברורה המחייבת הכשרה ייעודית לעוסק בטיפול זוגי, בשונה מתחום ייעוץ זוגי, אשר מצריך הכשרה מקצועית.

לכן אם אתם לא נבוכים מדי מכדי לדבר על הטיפול הזוגי עם הסביבה הקרובה לכם, נסו למצוא מטפל זוגי שיש עליו המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם.

במידה ואין לכם המלצות על מטפלים זוגיים, מומלץ לבחור מטפל או מטפלת בעלי תעודת הסמכה של "האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי". כך תוכלו לפחות להיות בטוחים כי המטפל שתבחרו הוא בעל תואר שני במקצוע טיפולי, ושהוא עבר הכשרה נוספת בטיפול זוגי והתמחות מקצועית.

את מי באים לפגוש בטיפול?

זה נכון שנוסעים אל המטפל ובאים לפגוש אותו, את הידע שלו ואת נסיונו, אך אילו יכווונו על מנת שאתם תוכלו לפגוש את הקשר שרקמתם בינכם בצורה הכי ברורה ומדוייקת שלו. לפגוש את מה שבניתם יחד ואתם רוצים לשמר ומנגד, את מה שבניתם ואינו משרת אתכם כזוג או כמשפחה.

המטפל יפגיש אתכם עם מציאות הקשר הזוגי שלכם בצורה שבה תוכלו לראות באופן בהיר יותר את חוזקותיו וחולשותיו, כך שתוכלו להתמקד בהטבה והתקדמות.

טיפול זוגי או ייעוץ זוגי – מה כדאי?

כפי שהזכרנו בתחילת המאמר, ההבדל בין השניים קשור להסמכה שעל המטפל/יועץ לעבור.

באופן כללי, חשוב לזכור שבנושאים אינטימיים כה רגישים, חשוב ביותר לפנות אל גורמים מטפלים אשר הינם מומחים, מוסמכים ומנוסים, כאשר רק לגורמים אלו היכולת לתת את היחס והמענה המתאים לסיטואציות כה אישיות ומורכבות, בעלות השפעה מכרעת על חיי הזוגיות שלכם.

כמו כן, אומנם לייעוץ זוגי יכולת משמעותית לסייע בפתרון קשיים בזוגיות, אך חשוב מאוד להבין שהדרך לזוגיות טובה ובריאה מתחילה קודם כל בנכונות האמיתית והמלאה של שני בני הזוג להתגבר על הקשיים.

אל תוותרו על כימיה עם המטפל הזוגי

בעולם הטיפול ידוע כי ה"כימיה" עם המטפל חשובה מאוד ובדרך כלל כבר בפגישה הראשונה אפשר להרגיש האם אתם מתחברים אל הדמות שמולכם, האם נוח לכם לשוחח עימו והאם אתם מרגישים שיש בינכם התאמה והבנה בסיסית שתאפשר תהליך פורה.

בטיפול זוגי חשוב ששני בני הזוג ירגישו את החיבור הזה וירגישו בנוח, כי אחרת לא תתאפשר עבודת עומק איכותית.

עוד לפני שאתם מגיעים למפגש, דברו ביניכם על החשיבות הזו והסכימו בינכם שאם לאחד מבני הזוג לא נוח עם המטפל הזוגי, אז תשקלו בכובד ראש האם להמשיך איתו את הטיפול.

בחרו זמן מתאים בשבוע לטיפול

אם אתם נרתמים לתהליך בו אתם מטפלים באחד הדברים החשובים בחיים, ומשקיעים בזה את זמנכם וכספכם, אנו מציעים לקחת בחשבון את העיתוי אותו תבחרו למפגש עם המטפל.

כדאי לבחור קוביית זמן שלאחריה יהיה לכם עוד זמן משותף משלכם, ללא הילדים, ללא עבודה ובפרטיות.

מפגש טיפולי מעורר את כל קשת הרגשות האפשריים, ולא אחת זוגות יוצאים מהמפגש כאשר הם בסערת רגשות, שלילית או חיובית, של עצב וכעס, או של קרבה ואינטימיות, לעיתים עם מחשבות שרוצים לשתף, או עם רצון להמשיך ולדבר על מה שדובר עם בן הזוג בחדר.

טיפול זוגי הוא מתנה אמיתית לעתיד

אם בחרתם להתחיל תהליך של טיפול זוגי, בחרתם לתת מתנה ענקית לקשר שלכם, לאיכות החיים הזוגית שלכם ולבסיס המשותף שאתם מהווים למשפחתכם.

זה נכון שגם השקעה בטיול משותף לחו"ל, או כל זמן זוגי אחר שעושה לכם טוב יכול לשפר את מצב הרוח ולקרב בינכם, אך השפעתם של אלו שונה באיכותה מטיפול זוגי.

חשוב לדעת: טיפול זוגי אינו פועל כמטה קסם. כדי להגיע לתוצאות טובות, להתגבר על הבעיות והמכשולים ולשפר את התקשורת הזוגית יש צורך בעבודה רבה של כל אחד מבני הזוג, לקיחת אחריות אישית על התהליך והרבה סבלנות.

אולי יעניין אותך גם:

עודכן בתאריך: 6 ביולי 2021

דילוג לתוכן