טריכוטילומניה: תלישת שיער כפייתית

טריכוטילומניה היא מחלה ממשפחת ההפרעות הטורדניות כפייתיות, שמתבטאת במריטה או תלישת שיער הגוף מבלי יכולת לעצור. לעיתים קרובות הסובלים מן ההפרעה ישחקו בשיער שמרטו, יקרעו או יפצלו אותו ואף ילעסו ויבלעו אותו. הסיבות לטריכוטילומניה עדיין נחקרות אך כבר זוהה קשר עם תופעות נוספות כגון תופעת דחק פוסט-טראומטית ודיכאון. במידה וגם אתם מזהים את התסמינים, תוכלו לפנות אלינו ולקבל את הטיפול שאתם זקוקים לו כדי להקל על תסמיני ההפרעה ולטווח הארוך, ייתכן ותוכלו להיפטר ממנה לחלוטין.

איך לזהות טריכוטילומניה? ואיך תדעו אם אתם סובלים ממנה?

אם גם אתם נוהגים לתלוש ולמרוט חלק מסויים בגופכם עד כדי הופעת קרחות, חשים מבוכה ובושה בשל מצבכם ומרגישים שההפרעה פוגעת באיכות חייכם, מומלץ לגשת לקבלת ייעוץ.

השיער הנמרט יכול להיות שיער הראש, החזה, הגבות והשפם או הזקן ואף הערווה. התופעה פורצת בדרך כלל סביב גיל ההתבגרות, אך יכולה להופיע גם אצל מבוגרים.

רוב הסובלים מן התופעה רוצים להפסיק אך אינם יכולים משום שמקורותיה הינם כפייתיים טורדניים. משפחת ההפרעות הטורדניות כפייתיות אינן נשמעות לרצונו של האדם להפסיק ויש צורך בבחינת שורשי ההפרעה – שהם בדרך כלל חוסר בטחון עצמי, חרדה, טראומה או כאב נפשי עמוק, ולהיעזר בטכניקות למיקוד המחשבה וכוח הרצון.

ניתן לטפל בבעיה בעזרת נחישות ומוטיבציה גבוהה להצליח, אימון וסבלנות. במרכז אתרוג תוכלו למצוא מטפלים אמפתיים ומכילים שיכולים לסייע לכם להתמודד עם תסמיני התופעה ולנסות להכחיד אותה לחלוטין.

נעים להכיר – מרכז אתרוג

מרכז אתרוג הממוקם בחדרה הוקם על ידי אנשי מקצוע הפסיכותרפיה במטרה לאפשר מקום בטוח ונינוח על מנת לטפל בכל מה שמפריע לכם לנהל חיים טובים, ולמצוא דרכים חדשות ומועילות לשיפור איכות החיים שלכם באמצעות מגוון טיפולים.

המרכז מאמין במספר גישות טיפוליות מסורתיות ומודרניות ואינו מעדיף האחת על האחרת. במקרים מסויימים ניתן אף לשלב בין גישות על מנת להפיק מקסימום תועלת מן הטיפול.

במרכז ניתן גם לעבור אבחונים שונים, לקבל ייעוץ זוגי, הדרכת הורים ולהיעזר גם בטיפול המשולב באמנות, תנועה ובמוסיקה. כל אנשי המרכז הינם מטפלים מוסמכים בעלי נסיון עשיר.

האם טריכוטילומניה ותלישת שיער זה מסוכן?

טריכוטילומניה איננה מסוכנת, אך היא פוגעת באיכות חייו של האדם ומקשה עליו למצוא חיי חברה בשל תחושת הבושה והמבוכה שהוא חש עקב מצבו, ומראה גופו המרוט והתלוש אינו ממש עוזר.

בנוסף, שורשי הבעיה נמצאים עמוק וטיפול משמעותי בהם לא רק יסלק את תסמיני ההפרעה, אלא יאפשרו לאדם לחוש הקלה נפשית גדולה מהלחץ שהוא חש ואשר גורם להפרעה להופיע. בדרך זו לא רק שתוכלו לנסות ולהחלים מטריכוטילומניה אלא תקבלו הזדמנות לשפר את הביטחון והערך העצמי שלכם, לבחור נכון את המסגרת הלימודית או התעסוקתית שתתאים לכם ולהגיע להחלטות טובות יותר לניהול חייכם.

טיפול פסיכותרפי יאפשר לטפל בתסמיני הבעיה ואף לנסות להכחיד אותה לחלוטין. במרכז אתרוג תוכלו למצוא מגוון רחב של טיפולים לגילוי שורשי הבעיה ולטפל בהם באופן מקצועי.

עודכן בתאריך: 24 באוקטובר 2023

דילוג לתוכן