טיפול רגשי במבוגרים

במרכז אתרוג תוכלו לקבל טיפול רגשי למבוגרים, להבין את הסיבות לתחושת העצבות ולמצוא את הדרכים הבריאות והמועילות ביותר לשיפור איכות החיים שלכם, למענכם ולמען משפחתכם.

החיים לא תמיד מסבירי פנים, לעיתים אנחנו מוצאים את עצמנו מתקשים להתמודד עם קשיי פרנסה, זוגיות, במשפחה ובינינו לבין עצמנו. חלקנו סוחבים מטענים כבדים של זכרונות כואבים, חרדות ופחדים, חשים מתוסכלים וכועסים על כל העולם, בודדים ודחויים.

תחושות של עצבות, דכדוך, חוסר שביעות רצון מהלימודים, מהעבודה, מהיחסים שבתוך המשפחה ומערכות זוגיות מתפרקות, כל אלו יכולים לגרום למועקה כבדה ולהעכיר את חייכם.

אם גם אתם חשים שמשהו לא בסדר, משהו מציק ומפריע לכם, היחסים עם בני הזוג אינם כפי שהיו, אינכם ממצים את מלוא הפוטנציאל שלכם וגוררים את עצמכם אל העבודה ובחזרה הביתה מבלי לחוש מסופקים, יכול מאד להיות שטיפול רגשי יכול לעזור. באמצעות אוזן קשבת, אמפטיה וסבלנות ייתכן שנוכל לזהות את מקור הבעיה ולטפל בה מן השורש אחת ולתמיד במטרה להביא אתכם לתחושת סיפוק מן החיים, חידוש האנרגיה והמרץ שלכם ומציאת המסגרת הלימודית, התעסוקתית והזוגית המתאימה לכם ביותר.

 
אין שום סיבה שבעולם שתמשיכו להרגיש כך כל חייכם. מרכז אתרוג הוקם על מנת לאפשר איכות חיים לכל אדם, למצוא את שורשי הכאב ולטפל בו באופן יסודי. טיפול רגשי, טיפול בחרדות, פחדים, OCD, דיכאון ועוד – ולאפשר לכם לבחור את הבחירות הנכונות בחיים, לנהל טוב יותר מערכות יחסים, להדק את קשרי המשפחה ולגלות באיזה תחום עיסוק תחושו שאתם ממצים את עצמכם יותר.

נעים להכיר – מרכז אתרוג בחדרה

מרכז אתרוג הוקם על ידי אנשי מקצוע מתחום הפסיכותרפיה במטרה לאפשר מקום בטוח ונינוח על מנת לטפל בכל מה שמפריע לכם לנהל חיים טובים ולמצוא דרכים חדשות ומועילות לשיפור איכות החיים שלכם באמצעות מגוון טיפולים.

המרכז מאמין במספר גישות טיפוליות מסורתיות ומודרניות, ואף בשילוב בין גישות על מנת להפיק מקסימום תועלת מן הטיפול.

איך אדע אם אני זקוק לטיפול רגשי?

מבוגרים רבים חווים קשיים שונים בתחום המשפחתי, הזוגי, התעסוקתי והאישי. הם מרגישים מפוחדים, מתוסכלים, כועסים או מתוסכלים, ולא תמיד יודעים להסביר למה בדיוק. בדידות, מתח נפשי, חוסר סיפוק מן החיים, תחושת חוסר התאמה למקום העבודה או המסגרת הלימודית, כל אלו עלולים להחמיר ולהתדרדר עד כדי תופעות קשות כחרדה או דיכאון, וגם אם הן עדיין מינוריות הן גורמות סבל רב.

רבים מאשימים את עצמם שהם טיפשים וחלשים, או את סביבתם שהיא בלתי מתחשבת ולא הוגנת, אך האמת שאין זה משנה מי אשם, אלא איך אתם מגיבים למצבים שונים בחיים שהינם בלתי נעימים.

באמצעות הטיפול הרגשי נוכל להבין לאן מסלול חיינו הוביל אותנו והיכן אנחנו תקועים. בנוסף, במידה ותהיו מעוניינים בכך, ניתן לערוך אבחון על מנת לזהות האם ייתכן כי למעשה הינכם סובלים מ ADHD, רצף אוטיסטי, מחלה נפשית, תסמונת או הפרעה.

טיפול רגשי למבוגרים במרכז אתרוג בחדרה

כל אנשי הצוות במרכז אתרוג הם מטפלים מוסמכים בעלי נסיון עשיר בטיפול:

טיפול פסיכולוגי פסיכודינמי – הטיפול הפסיכולוגי הפסיכודינמי רואה את נפש האדם כמורכבת מרובד מודע, לא מודע ורציונאל. גישת הטיפול גורסת כי מצב נפשי כאוב עשוי להתבטא ברובד הרגשי באמצעות חרדה, דכאון או הפרעות אישיות, או ברובד גופני כגון כאבי בטן, מיגרנות, מחלות כרוניות ואוטואימוניות למיניהן ועוד.

בגישה זו המטופל נעזר במטפל כדי להבין מה טמון במעמקי נפשו כצלקת שאיננה נרפאת, ורק לאחר שהוא משרטט את מסלול חייו ובוחן היכן דברים החלו להשתבש, ניתן להבין כיצד לתקן.

טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותיהטיפול הקוגניטיבי התנהגותי רואה בתהליכי החשיבה את הגורם המרכזי לתחושות הקשות. באמצעות שינוי דפוסי החשיבה ניתן יהיה להשיג תוצאות יפות גם בתחום ההתנהגותי, ולחוות את החיים באופן חיובי וממצה הרבה יותר.

טיפול רגשי באמצעות אמנות, תנועה ומוסיקה – יש מטופלים שיכולים להפיק תועלת רבה מעיסוק בתחומי אמנות מגוונים כאמצעי למציאת שלווה ורוגע, איזון ויופי בחיים. כאשר אנו עוסקים באמנויות שונות, אנו מרגיעים את הנפש ואת הגוף, משחררים אנרגיות כלואות, ממוקדים בקצב ובאסתטיקה ומאפשרים מקום יציב ונוח לנפש שלנו להבריא בבטחה.

פסיכותרפיה אינטגרטיבית – הפסיכותרפיה האינטגרטיבית משלבת בין הגישות שלעיל על מנת לאפשר טיפול יעיל יותר, ממוקד יותר וממצה יותר ולהביא לשיפור משמעותי בתחומים רבים בחיים. זהו טיפול המתאים לנשמות מורכבות שחוות קשיים במספר תחומים בחייהן ומוכנות לטפל בכולן במקביל.

במרכז אתרוג תוכלו ליהנות ממגוון טיפולים רגשיים כדי לגלות מה גורם לכם לא למצות את הפוטציאל הטמון בכם, לשפר את מערכות היחסים שלכם בתוך המשפחה ועם בני הזוג, למצוא את המסגרת הלימודית או התעסוקתית המתאימה לכם ביותר וליהנות מחיים מספקים. 

עודכן בתאריך: 15 בינואר 2024

דילוג לתוכן