טיפול במשפחות לנישואין שניים

יש הרבה שמחה ומזל במציאת בן או בת זוג חדשים ופתיחת פרק ב' בחיים, הכולל הקמת בית שני. יחד עם זאת, זהו תהליך לא פשוט המכיל בתוכו הרבה חששות, רגשות כואבים, ויתורים, רצונות מנוגדים, אולי קנאה, תחרותיות, חוסר רצון מצד חלק מהצדדים להיות חלק מזה וחברי משפחה חדשים שלא תמיד מסתדרים. איך אפשר להפוך את התהליך הכה מורכב הזה לסיפור שאולי נוכל יותר להרוויח ממנו ופחות להפסיד ממנו?

אין ספק שבכדי לסייע לתהליך הלא פשוט הזה, טיפול משפחתי הופך נחוץ וחשוב ביותר, כיוון שיש צורך עצום ללוות כל אחד מבני המשפחה ורצוי כמה שיותר מהר.

במצב זה, פעמים רבות ההורים נקרעים בין הבחירה בבן הזוג (באהבה החדשה) ובין ילדיהם הביולוגיים, מתחילים עימותים ורגשות לא פשוטים מול הילדים של בן הזוג והילדים שלי… במי לבחור?! איך לאזן?

הילדים עצמם, של כל צד, לעיתים מותשים עוד מהגירושין ומהר נדרשים להסתגל למצבים חדשים, מאיימים ומלחיצים. צריך להתחיל לחיות עם אנשים שאני לא מכיר בתוך הבית, במצבים אינטימיים. הילדים מרגישים חדירה לפרטיות ובלבול – מי באמת אחראי עליי? למי אני אמור להקשיב, לציית?

זה אולי נשמע כמו סרט רע אבל… לסרט הזה יכול גם להיות סוף טוב, סוף מרגש על חיים חדשים, חיים המכילים חוויות מיוחדות, התנסויות מעשירות, כישורי חיים, רבדים מחזקים שלא כל הילדים חווים.

בטיפול בנישואין פרק ב' לומדים כל אחד מבני המשפחה איך לצעוד בתוך המורכבות הזו ולחוות חיי משפחה עשירים, מיוחדים ומספקים!

עודכן בתאריך: 14 בינואר 2024

דילוג לתוכן