טיפול בסיוע אמנויות לחימה

טיפול בסיוע אומנויות לחימה היא שיטת טיפול ייחודית המשלבת אומנויות לחימה וטיפול רגשי. השיטה מתאימה לילדים עם קשיי קשב וריכוז, דימוי עצמי נמוך, קשיי ויסות, חרדות, ביישנות, קשיים חברתיים ובעיות התנהגות. החוויה של הילדים שעובדים בטיפול באמצעות אומנויות לחימה מאתגרת ומעצימה, מעלה את הדופק והאדרנלין, ומקנה כלים רגשיים וגופניים להתמודדות עם אתגרים בחייו של הילד.

מחקרים רבים שנעשו מעידים על כך שספורט טיפולי לילדים ובהכרח אומנויות לחימה, משפיעים באופן חיובי על ילדים עם קשיי קשב וריכוז. ההשפעה החיובית של אימון סדיר באומנויות לחימה על היכולות הפיזיות, ההתנהגותיות-רגשיות והשכליות אצל ילדים.

ידוע כיום כי אימון סדיר באומנויות לחימה משפר את הקואורדינציה, היציבות, הלמידה המוטורית, תחושת השליטה העצמית, ניהול הכעסים, התקשורת עם הסביבה ויכולת דחיית הסיפוקים.

טיפול באמצעות אומנויות לחימה נעשה בחדר מרווח ומאובזר במרכז גרתי ברעננה, המצויד באביזרים מתחום הלחימה והספורט, בו המטפל המוסמך בטיפול באומנויות לחימה פוגש את הילד.

הפגישה היא שעה פרטנית בה מתאמנים באומניות לחימה, משחקים משחקים מוטורים ואחרים, משוחחים על חייו של הילד, ומציבים מטרות ביחד עם ההורים והילד. התוכנית נבנתה ומלווה בפועל על ידי פסיכולוגים קליניים. הטיפול מלווה בהדרכת הורים.

ספורט טיפולי מעצים – אימון רגשי

אימון ספורט מעצים יכול להתנהל בקבוצות של עד ארבעה ילדים או אחד על אחד. האימון מועבר על ידי מאמן כדורסל וספורט מוסמך ממכון וינגייט. המאמנים מטעם מרכז גרתי בעלי ניסיון רב בתחום הספורט ובאימון ילדים ונוער.

התוכנית מלווה על ידי ד"ר ניסים קונקי, פסיכולוג קליני ומדריך כדורסל מוסמך אשר מלווה ספורטאים ותהליכים מנטליים, ועל ידי אסנת גרתי – פסיכולוגית קלינית לילדים ונוער, מנהלת מרכז גרתי.

מתאים לבנים ולבנות החל מגיל הגן ועד לגיל ההתבגרות. האימון מבוסס על משחקי ספורט כפלטפורמה לשיפור מיומנויות. האימון מקנה לילדים טכניקות עבודה גופניות המשפרות את תפקודם הכולל כולל הפיזי והמנטלי – מבחינה מחשבתית, רגשית והתנהגותית. עם הזמן, המתאמנים הצעירים לומדים, דרך הגוף, כיצד להתמודד עם המצבים שמאתגרים אותם. האימון משפר את הביטחון העצמי, מדמה סיטואציות מאתגרות מחיי היום יום, ומקנה כלים להתמודדות.

באימון מתקיימת עבודה על הוויסות הרגשי והחושי, קואורדינציה, יכולת תכנון, תקשורת, והתמודדות עם הפסדים ונצחונות. המפגש נעשה באווירה מעצימה וכיפית עם אביזרי ספורט מגוונים, כדורים, והרבה אנרגיה.

לכל ילד בונה המאמן תוכנית אימונים פיזית ומנטלית, עם מטרות מוגדרות להשגה. המאמן נפגש עם ההורים אחת לחודשיים כדי להתעדכן, לעדכן, ולתת כלים לעבודה עם הילד בבית.

עודכן בתאריך: 22 בינואר 2024

דילוג לתוכן