דמיון מודרך לילדים

אם הילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, אם הוא מתוסכל, סובל מחרדות, אלים או כועס, דמיון מודרך לילדים יכול להיות פתרון נהדר. מדובר בתרגול מרגיע, שיספק לילד שלכם בריחה מהמציאות הרועשת אל עולם שקט, דמיוני, מרגיע, שגם יעזור לו ללמוד לתרגל שליטה

לפני הכל – מה זה דמיון מודרך?

זוהי שיטה העושה שימוש בדמיון של האדם, במקרה הזה של הילד, כדי להשפיע על נפשו, מחשבותיו, רמת החרדה שלו ועוד.

מדובר למעשה בשיטה להירגעות, המאפשרת למטופל להעלות מתוך עצמו מחשבות לא מודעות. הטכניקה מלמדת אותו איך לשלוט על המוח שלו ועל תפקודים גופניים שונים, לשמור על עצמו רגוע, להכניס את גופו למצב של הרפיה במצבים של מתח, להקל על כאבי ראש, לטפל בחרדה ועוד.

דמיון מודרך הפכה עם השנים לשיטה כל כך פופולארית, עד שהפכה לחלק כמעט בלתי נפרד מהטיפול הפסיכותרפי הפרטני, הקבוצתי וגם מטיפולים נוספים כמו: טיפולי ביופידבק, תהליכי לידה, הכנות לתחרויות ספורט, מבחנים ועוד.

דמיון מודרך לילדים: דמיוני או מציאותי?

מציאותי לחלוטין. אפילו מציאותי מאוד. לילדים יש דמיון מפותח מאוד, מה שמעניק להם יתרון על מבוגרים בכל הנוגע לשימוש בטכניקת דמיון מודרך. לכן, אם תבחרו לאמץ את הגישה הזו עבור הילד שלכם, קיים סיכוי טוב מאוד שהיא תצליח ותהיה אפקטיבית מאוד.

לאחר שיקבלו הכוונה ויעברו מספר תרגולים, יוכלו הילדים ליהנות מכל היתרונות של טכניקת דמיון מודרך, אפילו בזמן קצר יותר מזה שלוקח למבוגרים לתפוס את השיטה.

מטפלים רבים ממליצים להורים לקחת חלק עם הילד במפגשים ולהפוך את הטיפול לתהליך משותף. כך ההורה יכול לזכות בזמן איכות עם הילד - זמן איכות מיוחד, יוצא דופן, שגם ההורה וגם הילד יכולים להפיק ממנו המון.

באילו מצבים מומלץ לנסות דמיון מודרך לילדים?

חשוב להבין שכל ילד וכל מבוגר, בכל מצב, יכולים להרוויח מכך שילמדו את הטכניקה הזו, בגלל שכל אחת ואחד מאתנו נתקלנו או ניתקל במהלך חיינו בקשיים, מצבי מתח, חרדה ועוד. אתה לא חייב להיות ילד שסובל מקושי כדי ללמוד דמיון מודרך וגם חשוב לקחת בחשבון שכל ילד, גם המאושר והחזק ביותר – יתקל בסופו של דבר בקושי כלשהו, אז לא יזיק שיהיו לו כלים כדי להתמודד איתו, מעין תרופת מניעה למצבים עתידיים.

השיטה מומלצת במיוחד לילדים הסובלים מאחד מהמצבים הבאים:

ועוד…

איך מתבצע דמיון מודרך אצל ילדים?

דמיון מודרך מתחיל תמיד בתרגול של הרפיה והרגעה, כדי שהילד יעבור ממצב רגיל של נוכחות במציאות, למצב בו הוא מתנתק ממנה, משחרר את המחשבות, הדאגות ועובר למצב רגוע.

לאחר שלב ההירגעות המטפל מנחה את הילד להתחיל לטייל בדמיון, הוא מדריך אותו באיזה נתיב לבחור, איך להגיע אל המקום הרצוי, עושה שימוש בדימויים מעולם הילדים והפנטזיה (כמו שחייה עם דג זהב גדול או דולפין בים, העמסת פחדים על מטוס שממריא אל השמיים, שמירה על כל הרגשות השמחים בקופסה מיוחדת בתוך יער קסמים וכן הלאה).

בסיום ההדרכה המטפל מבצע עם הילד נשימות עדינות שעוזרות לו לצאת מתהליך הדמיון המודרך, בקצב ובזמן שלו.

אולי יעניין אותך גם:

עודכן בתאריך: 11 ביולי 2021

דילוג לתוכן