איך להתכונן לפגישת ייעוץ אונליין ב-ZOOM?

טיפול פסיכולוגי אונליין, הדרכת הורים, ייעוץ קריירה או כל ייעוץ מומחה אחר הם מפגשים מקצועיים לכל דבר, פרט לעובדה שהיועץ נמצא בקליניקה שלו והפונה נמצא בביתו או בכל מקום אחר בו הוא בוחר לקיים את הפגישה.

בטיפול רגשי, הפגישה הראשונה מכונה "אינטייק", זהו שלב בו המטפל אוסף מידע אודות המטופל וסיבת הפנייה שלו. בסיום הפגישה, המטפל מציג סיכום של התרשמותו הכללית והמלצות להמשך הטיפול.

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מצאו שמידת האפקטיביות של קבלת תמיכה רגשית וייעוץ אונליין כמעט זהה לזו שמקבלים המטופלים במפגשים הנערכים פנים מול פנים בקליניקה. יחד עם זאת חשוב לזכור שבמצבים מסוימים פגישת ייעוץ אונליין לא מתאימות, לדוגמה: כאשר מטופל סובל ממחשבות אובדניות, הפרעות אכילה, פגיעה עצמית או מהווה סכנה לסביבה.

כדי לאפשר למטפל לשמור על רמת מקצועיות גבוהה וחוויה מיטיבה ואפקטיבית עבור המטופל – על המטופל להקפיד להתכונן לפגישה כראוי.

מה זה זום – ZOOM? ואיך מתקינים?

1. לפני הפגישה

זום היא פלטפורמת תקשורת לניהול שיחות וידאו. לפני קיום הפגישה, יש להוריד ולהתקין אותה על המחשב האישי או במכשיר הטלפון הסלולרי שלכם.

לחצו כאן להורדת ZOOM למחשב >> 

לחצו כאן להתקנת אפליקציית ZOOM לאנדרואיד >> 

לחצו כאן להתקנת אפליקציית ZOOM לאייפון >> 

לאחר שהורדתם את האפליקציה למחשב האישי או למכשיר הסלולרי, תוכלו לבחור אם להירשם לשירות בחינם, או להמשיך ללא הרשמה. את פגישות הייעוץ עם המומחים שלנו תוכלו לקיים גם אם לא נרשמתם לשירות ZOOM.

ניתן להירשם דרך חשבון הגוגל שלכם, במידה ויש לכם כזה, או דרך חשבון הפייסבוק – לפי בחירתכם.

2. ביום הפגישה

מיד לאחר שתקבעו פגישה באתר Experts, תקבלו בדואר האלקטרוני את הקישור האישי שלכם לפגישת הייעוץ ב-ZOOM עם המומחה שבחרתם.

כאשר יגיע מועד הפגישה שלכם, עליכם ללחוץ על הקישור שקיבלתם (אל דאגה – אנחנו נשלח לכם את הקישור גם כשעה לפני הפגישה, בהודעת התזכורת שלנו).

לחיצה על הקישור תפתח את האפליקציה בהתאם למכשיר שעליו התקנתם אותה בשלב הראשון. כעת עליכם ללחוץ על כפתור “Join with Computer Audio”:

בדקו שהמצלמה עובדת וכמובן שהמיקרופון פועל. ללא מצלמה ומיקרופון פעילים לא ניתן יהיה לקיים את הפגישה.

איך תתכוננו כראוי לפגישת ייעוץ אונליין בזום?

  • יום לפני הפגישה יש לוודא שיש לכם מקום שקט לקיים בו את פגישת הייעוץ. זה יכול להיות בסלון, בחדר העבודה או בכל מקום בו תשמר פרטיותכם ולא יפריעו לכם בזמן הפגישה (בני הבית, שיחות טלפון ועוד).
  • כדאי ליידע את שאר הדיירים (ילדים או בן/בת הזוג) כי אינכם זמינים בזמן הפגישה לבקשותיהם וחשבו ביחד איתם על פתרונות הולמים למקרה בו יזדקקו לכם (לדוגמה: הכינו לילדים מראש משהו לאכול ולשתות, ודאו שיש להם כיצד להעביר את הזמן, אמרו להם שאפשר להתקשר לסבא וסבתא במידה והם רוצים לשאול משהו, ועוד).
  • במידה ומדובר בפגישת ייעוץ ראשונה המיועדת להורים – מומלץ מאוד ששני ההורים יהיו נוכחים בפגישה זו.
  • חשוב לשים לב שהחלל שבחרתם בו מואר, שקט, שיש בחדר קליטה טובה ורציפה של אינטרנט ושיש לכם כיסא נוח לשבת עליו במהלך הפגישה.
  • אם לא עשיתם זאת עד עכשיו – אל תשכחו להתקין ZOOM במחשב או בטלפון הנייד.
  • שעה לפני הפגישה תקבלו לתיבת המייל שלכם הודעת תזכורת.
  • במידה ואתם מתכננים לנהל את הפגישה דרך הטלפון הנייד (בניגוד למחשב), אל תשכחו לוודא שהסוללה שלכם מלאה וכדאי מאוד לדאוג למטען שיהיה בהישג יד.
  • כאשר תגיע שעת הפגישה לחצו על הקישור ל-ZOOM שקיבלתם במייל.
  • במידה ולא רואים אתכם בחלון שבמסך, לחצו על החלון בו מופיע סימן של מצלמת וידאו והפכו אותו לירוק.
  • חשוב לדעת: פגישת הייעוץ שלנו מתוכננות ללא יותר מ-40 דקות, זאת בשל מגבלת ה-ZOOM. המומחה יסכם את הפגישה לפני תום הזמן.
  • כמה דקות לפני שמתחילה פגישת הייעוץ: הכינו לעצמכם משהו לשתות, שבו בנחת, ארגנו כלי כתיבה ודף במידה ותרצו לרשום הערות, סגרו את הדלת – והירגעו.
  • זכרו, זוהי פגישה מקצועית לכל דבר. לכן, במידה ואין באפשרותכם להגיע, תוכלו עד 48 שעות לפני המועד שקבעתם לבחור במועד אחר שנוח לכם או לבטל את התור ולקבל החזר. ביטול בתוך פחות מ-48 שעות לפני מועד הפגישה – יחויב במחיר מלא.
  • לצורך שינוי/ביטול הפגישה שלחו מייל בקשה לכתובת: office@experts-il.com או השיבו למייל אישור הפגישה. רק הודעות שיתקבלו דרך המייל יכובדו.

אנו מברכים על החלטתכם לפנות לייעוץ, שמחים שבחרתם להיעזר באנשי המקצוע של אקספרטס ומאחלים לכם הצלחה בתהליך.

דילוג לתוכן